پرستار سالمند

.....................



پرستار سالمند

پرستار سالمند  از جمله شغل هایی است که علاقه و صبوری در آن حرف اول را خواهد زد. خدمات پرستاری همچون پرستار سالمند در منزل ، پرستار کودک ، پرستار سالمند ، مراقبت از بیمار سکته مغزی در منزل ، پرستاری سالمند در منزل ، نگهدار ی سالمند در منزل و... می باشد.

مروزه دیگر اثرات مفید و موثر ورزش اصولی برای سنین مختلف برای همه روشن است و به خصوص تأثیر اثر بخش یک  ورزش علمی در بیماران را نمی توان نادیده گرفت . هرگاه که یک بیمار دیابتی ( نوع ۲ ) وارد یک برنامه ی تمرینی شود ، باید سطح گلوکز خون در طول فعالیت بدنی و پس از فعالیت با آگاهی از پاسخ بدن به مقدارفعالیت ، اندازه گیری شود. چنانچه مورد خاص و حادی مشاهده نشد ، میزان مصرف ” انسولین ” یا داروهای خوراکی ضد دیابت را می توان کاهش داد. پرستار سالمند 

انسولین ، چنانچه مورد نیاز فرد مبتلا به دیابت باشد ، باید به ناحیه ای تزریق شود که در طول فعالیت بدنی کمتر استفاده می شودو همچنین اجرای فعالیت بدنی بلافاصله پس از مصرف انسولین به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

بسیاری از بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲ به عوارض مزمن در دستگاه حرکتی و کم خونی در دستگاه قلبی عروقی مبتلا هستند. چنانچه فردی مبتلا به نوروپاتی بود، قبل از شروع برنامه فعالیت ورزشی استفاده از کفش های مخصوص توصیه می شود. بنابراین با توجه به وضع فرد توصیه ها و تجویز ها متفاوت است و برای هر فرد باید توصیه ای متناسب با شرایط او ارائه شود. همچین هر دو شکل تمرین استقامتی و تمرین با وزنه به صورت ترکیبی یا به طور جداگانه توصیه می شود.

هدف نهایی این است که فرد حداقل ۳۰ دقیقه فعالیت بدنی با شدت متوسط ( مقیاس بورگ ۱۳ _۱۲ با دوره های کوتاه مدت ۱۶_ ۱۵ ) به طور روزانه یا ۴_۳ ساعت در هفته به شکل راه رفتن سریع ، دوچرخه سواری ، دوی نرم و آهسته ، شنا کردن ، پاروزنی ، گلف  و غیره انجام دهد . افزایش شدت فعالیت بدنی احتمالاً اثرات سودمندی دارد ، ولی قبل از ارائه این پیشنهاد باید تحقیقات بیشتری صورت گیرد تا میزان مناسب فعالیت بدنی با مقدار و شدت مناسب مشخص شود.

زمانیکه بیمار مبتلا به نفروپاتی سیستم عصبی اتونومیک است ، برای ارزیابی شدت تمرین ، مقیاس بورگ از اثربخشی بیشتری در مقایسه با ضربات قلب برخوردار است . همچنین باید توجه داشت که تمرینات قدرتی باید شامل تکرار زیاد باشد. برنامه تمرین در کل باید شامل ۱۰ _ ۵ دقیقه گرم کردن در ابتدای تمرین و ۱۰ _ ۵ دقیقه سرد کردن در پایان تمرین و مصرف کربوهیدرات باشد.

موارد منع فعالیت بدنی

به طور کلی گفته می شود که خطرات ورزش نکردن بیشتر از خطرات ورزش کردن است ، اگر چه اقدامات پیشگیرانه نیز ضرورت دارند. اگر سطح گلوکز خون بیشتر از ۱۷ میلی مول در لیتر باشد ، فعالت ورزشی را باید به تأخیر انداخت تا گلوکز خون به سطح مناسب بازگردد؛همچنین اگر گلوکز خون  کمتر از ۷ میلی مول در لیتر باشد ، باید همین کار را انجام داد.

مراقبت از بیمار سکته مغزی در منزل

بیماران مبتلا به پر فشاری خونی و دیابت نوع ۲ پیشرونده فعال ، باید از انجام تمرینات با شدت بالا اجتناب کنند . تمرین با وزنه باید تنها با وزنه های سبک و با آهنگ و سرعت  انقباض پائین انجام شود. بیمارانی مبتلا به نوروپاتی و زخم های پا باید از فعالیت هایی که مستلزم تحمل وزن بدن هستند ، دوری کنند .

فشارهای مکرر بر پای بیماران مبتلا به نورپاتی می تواند منجر به زخم و شکستگی شود. پیشنهاد شده است که فعالیت های بدنی بر روی نوار گردان ، راه رفتن های طولانی مدت یا دویدن نرم به مدت طولانی را این بیماران انجام ندهند، در حالی که فعالیت های ورزشی بدون تحمل وزن بدن همچون دوچرخه سواری ، شنا کردن و قایق سواری مفید تشخیص داده شده است.

توصیه های غذایی

خوردن ماهی ممکن است احتمال ابتلا به دیابت نوع دوم را ۵۰ درصد کاهش دهد ، یعنی اشخاصی که رژیم غذایی آنها ماهی وجود دارد ، حدود ۵۰ درصد کمتر از آن ها یی که ماهی نمی خورند احتمال ابتلا به ناراحتی تحمل نکردن قند را دارند. ماهی سرشار از اسیدهای چرب امگا – ۳ است ، بنابراین مصرف ماهی به میزان حداقل دو بار در هفته و هر بار ۹۰ گرم بسار توصیه می شود. البته بیماران دیابتی نباید از کپسول های روغن ماهی جز با تجویز پزشک استفاده کنند، زیرا تنظیم قند خون آنها را مختل می کند.

 

 

تغذیه و ورزش در بیماران دیابتی – استخدام مراقب سالمند دیابتی – بخش 1

                                                                            تغذیه و ورزش در سالمندان دیابتی

 

پیاز و سیر ( در صورت نداشتن مشکلات گوارشی در رابطه با مصرف سیر ) از قدیمی ترین

مواد غذایی هستند که از نظر کنترل بیماری دیابت مورد توجه بوده و تحقیقات جدید این موارد  را تأیید کرده است  ( خام و پخته آنها تفاوتی ندارد).پیازممکن است با تأثیر بر سوخت و ساز گلوکز در کبد و یا افزایش سطح انسولین و یا بالاخره افزایش اثر کیفی انسولین برای کاهش قند خون مفید باشد.

کباب کردن ، بخار پز کردن و روش های پخت سریع را بر سرخ کردن در روغن ارجحیت بدهید. آب گوشت را بعد از پخت ، سرد کنید و چربی سطح آنها را بگیرید و سپس مصرف کنید.کلم بروکلی از سبزی های بسیار مفید است که منبع غنی کروم است و به تنظیم قند خون در محدوده مطلوب بسیار کمک می کند ، جو نیز از نظر کروم غنی است. از دیگر مواد غذایی حاوی کروم می توان به مغز ها ، قارچ خوراکی ، سبوس غلات ، ریواس و مخمر اشاره کرد.

لبنیات مصرفی شما باید از نوع کم چرب باشد. ماست و شیر پر چرب، خامه پنیرهای پر چرب ( گودا، پیتزا و… ) سر شیر و کره را از رژیم غذایی خود حذف کنید. آنتی اکسیدان ها شامل ویتامین های  E، C  و بتا کاروتن از مواد بسیار مهم برای حفاظت از سلول های بتا ( سلول های تولید کننده انسولین ) هستند ، بنابراین از منابع حاوی این ویتامین استفاده کنید. ویتامین C   در سبزیجات و میوه های تازه و بیشتر در مرکبات ( پرتقال ، گریپ فروت ، انواع لیمو و نارنگی ، کیوی ، انواع توت، گوجه فرنگی ، فلفل دلمه ای ، هندوانه ، طالبی ، توت فرنگی ، سیب زمینی و سبزیجات برگ سبز وجود است.

بهترین منبع ویتامین E   آجیل و روغن های گیاهی مثل مثل : روغن جوانه گندم ، آفتابگردان ، بادام ، گردو ، فندق ، ذرت و زیتون است. بتا کاروتن ( پیش ساز ویتامین A ) در میوه های رنگی به خصوص زرد و نارنجی و سبزی های سبز تیره وجود دارد؛ اسفناج ، کدو حلوائیی ، طالبی ، زرد آلو ، کلم بروکلی ، و گیپ فروت قرمز از آن جمله اند.

پس میوه ها و سبزی های خام ( اگر مشکل گوارشی ندارید ) بهتر از انواع پخته آنها و انواع پخته بهتر از انواع منجمد و بخارپزی که بخار آن خارج می شود یا آب آن دور ریخته می شود،است.خوردن میوه ها با پوست باعث افزایش تدریجی قند خون می شود. جالب است بدانید که بیشتر ویتامین ها و مواد معدنی در لایه های نزدیک به پوست میوه ها قرار دارد، پس میوه هایی را که می شود با پوست خورد ، با پوست میل کنید و از مصرف میوه های بسیار شیرین پرهیز و یا بسیار کم میل کنید؛ مثل موز ، انجیر ، خربزه و انگوروانبه .

غذایی که آهسته تر هضم می شود ، قند را آهسته تر وارد خون می کند و آن را خیلی  افزایش نمی دهد . غذایی که به صورت قطعات بزرگتر باشد، خیلی آهسته تر از غذاهای نرم ( پوره شده ) هضم می شوند . غذای پخته سریع تر از غذای خام هضم می شود.

سعی کنید تخم مرغ مصرفی شما بیشتر از سه عدد در هفته نباشد ، ولی مصرف سفیده تخم مرغ به شرط آنکه کاملاً پخته باشد اشکالی ندارد_ با توجه به تأکید فراوان در مورد کاهش مصرف نمک توصیه می شود نمکدان را سر سفره نیاورید. بر چسب ماده غذایی را از نظر مقدار نمک بخوانید و برای طعم دهی به غذا ها از چاشنی های سالم استفاده کنید. پنیرها را در آب بگذارید و مصرف مواد غذایی فرآوری شده نظیر سوسیس و کالباس را بسیار محدود یا حذف کنید.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: برچسب‌ها: پرستار سالمند ، پرستار کودک ، مراقبت از بیمار سکته مغزی در منزل ، پرستار سالمند در منزل ، خدمات پرستاری ، نگهداری کودک در منزل ,

نوشته شده توسط مریم فارسی در

و ساعت 10:43



.:: Powered By LOXBLOG.COM Copyright © 2009 by cleanz ::.
.:: Design By :
wWw.loxblog.Com ::.




به وبلاگ من خوش آمدید
farsimaryam96@gmail.com




مریم فارسی




تعمیر کولر گازی ال جی
سرویس کولر گازی ال جی
تعمیر کولر گازی در منزل
سرویس کولر گازی در منزل
اسپرت اریو
اپشن اریو z300
کادو تولد

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان شرکت خدماتی نظافتی و آدرس cleanz.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





قالب بلاگفا












پرستار بچه , پرستار سالمند در منزل , پرستار سالمند , پرستار کودک , پرستار کودک , نظافت منزل , شرکت خدماتی نظافتی , پرستار کودک در منزل , خدمات پرستاری در منزل , نگهداری سالمند در منزل , پرستار در منزل , خدمات پرستاری شبانه روزی , خدمات پرستاری در منزل , پرستار کودک در منزل , شرکت خدماتی نظافتی ,




»تعداد بازديدها:
»کاربر: Admin


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت: